Bohemica Olomucensia 2022, 14(2):56-72 | DOI: 10.5507/bo.2022.020
Článek je založen na případové studii, jež byla provedena u skupiny studentů češtiny v bakalářském studijním programu, kteří dosud neabsolvovali kurz morfologie a syntaxe češtiny. Metodou analýzy krátkého textu a dotazníkového šetření je sledováno jejich vnímání struktury věty, konkrétně schopnost odvodit, které formální prostředky vyplývají přímo ze struktury věty, a které naopak představují odraz skutečnosti. Podstatou výzkumných otázek není testování znalostí morfologie či syntaxe, ale právě míra vnímání struktury věty, a tím i samotných slovních druhů.
Published: June 1, 2022 Show citation
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.